Zapraszam do zapoznania się z ofertą szkoleń opartych na badaniach naukowych, doświadczeniach własnych jako muzyka wykonawcy (solisty, kameralisty) i nauczyciela oraz doświadczeniach innych muzyków.
Od 2020 roku realizuję projekt edukacyjny #Ćwiczyć, ale jak?, od 2024 roku jestem konsultantem CEA. Więcej o mnie w Biografii. :)
KURS DLA SZKÓŁ MUZYCZNYCH (uczniowie, nauczyciele i rodzice)
Ćwiczyć, ale jak?
– Pamiętnik i Planer Ćwiczeń Muzycznych – platformą indywidualnych doświadczeń muzycznych
I. Opis warsztatów
II. Przygody Kapitana Nutki (20 minutowe spotkanie +25 minutowe ćwiczenia dla młodszych
uczniów)
III. Ćwiczyć, ale jak? (25 minutowe spotkanie +40 minutowe ćwiczenia dla starszych uczniów)
IV. Z perspektywy ucznia (25 minutowe spotkanie +30 minutowe ćwiczenia dla nauczycieli)
V. Ćwiczyć a wykonywać (40 minutowe spotkanie dla rodziców)
VI. O autorze projektu Ćwiczyć, ale jak?
I. Opis warsztatów
Warsztaty angażują cztery grupy: dzieci młodsze, dzieci starsze, nauczycieli, rodziców.
Rozpoczynają się swobodną prezentacją na wskazane tematy a następnie przechodzimy do ćwiczeń. Zarówno przedział czasowy, jak i sposób prezentacji i aktywizacji grup jest dostosowany do wieku oraz potrzeb.
Przygody Kapitana Nutki przeznaczone są dla młodszych uczniów. Spotkanie ma za zadanie zainspirować młodych muzyków do zbierania pierwszych doświadczeń muzycznych oraz poznawania siebie jako muzyka.
Ćwiczyć, ale jak? skierowane są do uczniów starszych. Warsztaty są okazją do: budowania świadomej wiedzy o swoim ćwiczeniu; rozwijania różnorodności ćwiczenia oraz dbania o komfort w czasie występu i zaraz po nim.
Nauczyciele zaproszeni są do spojrzenia Z perspektywy ucznia na poznawanie warsztatu muzycznego młodego muzyka i wszelkie okoliczności jakie temu towarzyszą. W ramach tej części prezentowany jest także Pamiętnik oraz Planer, jako źródło informacji o domowych sposobach ćwiczenia ucznia.
Spotkanie pt. Ćwiczyć a wykonywać wprowadza rodziców/opiekunów w świat codzienności młodego muzyka. Dostarcza także inspiracji dla towarzyszenia w radościach i smutkach.
II. Przygody Kapitana Nutki (część dla uczniów młodszych)
1. Przygotowania do wielkiej przygody.
2. Muzyczne odkrycia.
3. Sceniczne wspomnienia.
4. Moja skrzynka na doświadczenia.
Ćwiczenia:
A. Kolorowe nuty – pomysły na ćwiczenie utworów
B. Emocje muzyka – od przygotowań do zejścia ze sceny
III. Ćwiczyć, ale jak? (część dla uczniów starszych)
1. (Nie) chce mi się ćwiczyć!
2. Pomysł na ćwiczenie.
3. Moje wyjątkowe drogowskazy w nutach.
4. Sprzątanie na kartkach nutowych.
5. Gotowy, czy jeszcze nie? -zdobywanie doświadczenia koncertowego.
6. Szybka relaksacja przed-koncertowa.
Ćwiczenia:
A. Planowanie ćwiczenia
B. Skrzynka na myśli
C. Rozpraszacze koncertowe
D. Moment po występie
IV. Z perspektywy ucznia (część dla nauczycieli)
1. Poznawanie siebie jako wykonawcy.
2. Mamo/Tato/…/…/… – pomóż!
3. Ćwiczyć, ale jak? – rozwijanie różnorodności ćwiczenia.
4. (Nie)świadoma przemiana postawy ciała przy pracy nad utworem.
5. Dobór utworów (preferencje muzyczne, ambicje, program).
6. Okoliczności egzaminu.
Ćwiczenie:
A. Lekcja z Pamiętnikiem Ćwiczeń Muzycznych
B. Lekcja z Planerem Ćwiczeń Muzycznych
V. Ćwiczyć a wykonywać (część dla rodziców)
1. Wykonywać.
2. Ćwiczyć.
3. Okoliczności ćwiczenia.
4. Wiek młodego muzyka i rozwój emocjonalno-poznawczy.
5. Codzienna inspiracja i wsparcie.
6. Rodzinne przygotowania do występu młodego muzyka.
7. Po występie – I co dalej?
ADAM SADOWSKI – absolwent Gdańskiej Akademii Muzycznej (Wydział Instrumentalny – Organy), doktor nauk społecznych w zakresie psychologii (Uniwersytet Gdański – Instytut Psychologii), organista koncertujący, nauczyciel, organizator festiwali muzycznych, autor artykułów naukowych oraz warsztatów dla muzyków. Konsultant CEA. Swoje zainteresowania koncentruje wokół psychologicznych uwarunkowań wykonawstwa muzycznego, strategii ćwiczenia utworu muzycznego oraz strategii radzenia sobie z tremą. (www.adamsadowskimuzyk.pl)
Ćwiczyć kreatywnie
Czy ćwiczenie utworów muzycznych sprowadza się wyłącznie do odczytania nut, pracy przy instrumencie i zawsze wygląda tak samo? A może ćwiczenie może przybierać różne formy, być inspirujące i ciekawe? Serdecznie zapraszamy na kurs ĆWICZYĆ KREATYWNIE podczas którego doświadczysz jak różnorodne ćwiczenie przyspiesza pracę nad utworem i ułatwia przezwyciężanie problemów technicznych.
W ramach kursu odbędą się następujące zajęcia (prezentacja i ćwiczenie w małych grupach):
BLOK I (2 godz. lekcyjne)
- Ćwiczenie właściwe i niewłaściwe. Potrzeba kreatywności.
- Jak mózg uczy się grać? – psychologia w ćwiczeniu
BLOK II (2 godz. lekcyjne)
- Techniki profesjonalnego ćwiczenia
- Przygotowanie do występu
Młody Kapitan w potrzebie
Godzinny kurs przeznaczony dla pierwszych towarzyszów muzycznej podróży – Rodziców.
Kurs jest wprowadzeniem do Pamiętnika Ćwiczeń Muzycznych.
Dla uczestników kursu 35% zniżki na Pamiętnik oraz Planer Ćwiczeń Muzycznych
___________
Jesteś zainteresowana/ zainteresowany? Napisz mail.
Adam Sadowski, Ph.D.
e-mail: adamsadowski.organy@gmail.com
telefon: +48 692 124 425
__________