Najciekawsze rzeczy dzieją się na profilu FB↩️
FB #Ćwiczyć, ale jak?
—————–
CO?, KTO? i DLACZEGO?
Projekt
AD. 1. CO?
Jest to projekt edukacyjny skierowany do dzieci/młodzieży i ich rodziców, studentów oraz zawodowych muzyków.
W ramach projektu prezentowane będą dwa źródła wiedzy o codzienności pracy nad utworem muzycznym:
- Doświadczenie muzyków w formie wywiadu (#Ćwiczyć, ale jak? – Wywiad).
- Informacje naukowe z zakresu psychologii muzyki wykonawcy (#Ćwiczyć, ale jak? – Naukowo).
AD. 2. KTO?
- Uczestnikami #Ćwiczyć, ale jak? – Wywiad będą regularnie koncertujący muzycy oraz wykładowcy szkół i uczelni muzycznych.
- Redaktorem #Ćwiczyć, ale jak? – Naukowo będzie Adam Sadowski, muzyk, dr n. społ. w zakresie psychologii.
AD.3. DLACZEGO?
Projekt został stworzony, by:
- przybliżać zarówno początkującym, jak i zaawansowanym muzykom codzienność pracy nad utworem u muzyków różnych specjalności;
- uwypuklać różnorodność wynikającą z konkretnej specjalizacji muzycznej;
- być źródłem wiedzy o sposobach ćwiczenia i przestrogą przed nie dającymi efektów strategiami ćwiczenia;
- być inspiracją dla wypracowania własnego sposobu ćwiczenia.
WYWIADY
Monika Dżuła – Radkiewicz – gitara
Magdalena Schabowska – Krawczyk – sopran
Weronika Cecylia Kulpa – wiolonczela
Katarzyna Markiewicz – pianistka akompaniatorka
NAUKOWO
Stopień zaawansowania w ćwiczeniu
Strategie ćwiczenia utworów muzycznych
Q&Q Pamiętnik i Planer Ćwiczeń Muzycznych
Ćwicz razem z –> Planerem Ćwiczeń Muzycznych
oraz Pamiętnikiem Ćwiczeń Muzycznych dla dzieci
?️?️?️GRUPA #Ćwiczyć, ale jak????
Miejscem wymiany doświadczeń z pracy nad konkretnymi utworami jest Facebook GRUPA Projekt #Ćwiczyć, ale jak?
1. Do której zapraszamy muzyków w każdym wieku niezależnie od poziomu zaawansowania (od początków po mistrzostwo).
2. W grupie piszemy nad czym pracujemy, w jaki sposób ćwiczymy, z czym mamy trudności, pytamy o wskazówki i ich udzielamy.
3. Atmosfera życzliwości to obowiązek – jej brak skutkuje banem.